Det gælder om at give alle nødvendige oplysninger til en potentiel køber. Tilbageholder du oplysninger, kan køber evt. kræve erstatning på grund af manglende oplysninger, som kunne have betydning for købet.
Hvilke dokumenter skal du finde frem, når du skal sælge din lejlighed?
Ønskes lejligheden solgt, sendes brev til Bestyrelsen herom: og DEAS kontaktes på tlf. 39466951, hvorefter de rådgiver om det videre forløb.
Sælger bestiller VVS- og el-rapport. Ejendommen bruger følgende autoriserede håndværkere til de påkrævede rapporter:
- VVS Morten Lindholm, tlf. 26331115,
- Det’ elektrikeren, tlf. 70707097
- Seneste års referat af generalforsamling/ekstraordinær generalforsamling
- Budget for indeværende år
- Evt. vedligeholdelsesplan for ejendommen
- Oplysning om fællesudgifter/boligafgift, acontovarme mv.
- Vurderingsrapport (Deas foretager vurdering af din lejlighed)
- Udkast til budget, regnskab og indkaldelse til kommende generalforsamling, hvis materialet foreligger.
De fleste af disse dokumenter kan du som beboer finde på hjemmesiden.